Riktlinjer för ansökan från Herrljungas Scoutkårs arrangemangs fond

Herrljunga scoutkårs kårstämma beslutade 2011 att avsätta kårens vinst det året för scouter som behöver ekonomiskt stöd till aktiviteter inom ramen för scouting. Det är därför möjligt för kårens medlemmar att ansöka till styrelsen om ekonomiskt stöd till arrangemang såsom läger, hajker m.m.

Nedan följer de kriterier för ansökan samt grunderna för beslut.

Berättigad att ansöka:  Medlemmar i Herrljunga scoutkår

Ansökan ska gälla:  Aktivitet inom ramarna för scouting

Beslutsgrund: Vid ansökan ska följande faktorer tas i beaktande:

• Scoutens ekonomiska situation och övriga behov
  • Arrangemangets syfte
  • Arrangemangets omfattning och kostnad

Max belopp: Max belopp som kan betalas ut är 50 % av den totala kostnaden för aktiviteten.

Ansökningstid: Ansökan tas emot löpande under året och behandlas på det nästkommande styrelsemötet efter det att ansökan mottagits av styrelsens ordförande. När styrelsen mottagit en ansökan ska den ansökande meddelas om när nästa styrelsemöte hålls.

Beslutande organ: Herrljunga scoutkårs styrelse

Beslut: Beslutet ska meddelas den ansökande skriftligen inklusive en motivering till beslutet.

Utbetalning: Utbetalningen sker efter det att ansökan godkänts. Utbetalning kan enbart ske gentemot uppvisande av kvitto eller dylikt.

Ansökningsformuläret finns här och ska efter det fyllts i skickas via e-post till: ordforande@herrljungascout.se

Ansökan kommer behandlas högst förtroligt.